Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, November 10, 2017

Membuat titik dalam hidup...

Kawan saya ini umurnya sama dengan saya, 47. Perangainya juga banyak persamaan dengan saya, dia juga nampak lebih muda dari usianya. 

Zaman persekolahan sangat rapat, sehinggalah seperti orang kebanyakan yang lain, selepas tamat alam persekolahan, kami berpisah mencari haluan hidup masing-masing.

Kini dia sudah kembali solo. Tentu ianya merupakan sesuatu yang agak sukar dihadapi kerana dia sudah lama meninggalkan alam solo tersebut. Khabarnya dia tumpukan sepenuh hidupnya dengan kerjaya dan anak-anaknya. Ada anaknya yang sudah melepasi usia remaja.Maka tidaklah dia terlampau sunyi... Kot.

Saya tidak memberi apa-apa komen, sebab saya tidak diminta memberi komen. Cuma saya tidak terperanjat dia memilih untuk kembali solo, bukannya bermadu. Tidak terperanjat sebab saya tahu perangainya. Dia tegas dengan kehidupan. Satu perkara lagi dia berbeza dengan saya.

Cuma saya tertanya-tanya kenapa dia tidak memilih untuk hidup bermadu?

Apabila sudah jadi begini memanglah semua anak-anak berpihak kepadanya. Tetapi tentu sukar anak-anaknya menghadapi keadaan tersebut, dan tentulah lebih sukar untuk kawan saya itu menghadapinya. Saya tumpang simpati.

Tiada rezeki dalam perkahwinan, mungkin ada rezeki dalam perkara lain.

Cuma saya tertarik dengan persoalan yang dia lontarkan, iaitu banyak mana kasih sayang yang perlu ada untuk menjadikannya cukup. Dan apakah yang sebenarnya lelaki hendak?

namun saya tidak mahu pening kepala dengan pertanyaannya itu. Saya tidak pasti.

Yang saya pasti ialah `ditinggalkan oleh orang yang kita cintai tidaklah seperit hidup dengan orang yang tidak mencintai kita...'

Kepada yang bercinta, bercintalah sampai mati, jangan ada perpisahan...

Titik.


Image result for losing love


Buatlah seribu titik pun, tetapi kita wajib bangkit!


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home