Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, November 1, 2017

10 hari untuk emak

Berapa orang, orang yang masih tinggal bersama emak mereka? 

Saya berasa gembira kalau saya dapat tinggal bersama emak. Saya mahu berkhidmat kepada emak. Orang yang paling sayangi saya. 

Tetapi emak saya jauh beratus kilometer. Hanya ingatan setiap hari tumbuh segar.

Pada saya balik kampung terakhir tempohari emak ada beritahu dia mahu 10 hari. Maksudnya emak mahu saya cuti 10 hari, bukannya saya balik hujung bulan pada hanya hujung minggu (hujung minggu bulan terakhir) seperti biasa...

Saya harap majikan saya dapat merealisasikannya. Saya akan siapkan kerja dengan lebih awal dan aturkan semula jadual penggantian.

Ada kawan saya bercuti selama 2 minggu ke luar negara, tak kan cuti 10 hari bersama mak ditolak...

Semoga niat saya dan mak dipermudahkan...





No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home