Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, September 6, 2017

Kebimbangan saya terhadap generasi muda...

Image result for planet of the apes tenegger
Gambar hanya hiasan..., jangan terasa hati


1. Saya berpendapat dari pemerhatian saya, kita sedang melahirkan masyarakat yang lemah kerana ramai generasi muda kita lemah.

2. Saya juga berpandangan ramai generasi muda yang saya jumpa... secara puratanya mereka tidak membaca dengan cukup sama ada melalui buku atau internate.

3. Mereka hanya leka menggunakan telefon bimbit untuk komunikasi antara mereka, dan juga mendapatkan hiburan.

4. Mereka ketagih menonton televisyen juga...

5. Generasi muda zaman sekarang terdedah dengan banyak cabang hiburan dan jadi mangsa ekonomi kapitalis secara sembrono.

6. Mereka kurang masa untuk menyerap ilmu pengetahuan.

7. Jika masyarakat kurang ilmu pengetahuan mereka tidak akan maju.


Sekian...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home