Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, July 5, 2017

Raya 2017, dan kisah seorang kawan

Gambar raya saya dengan sebahagian daripada keluarga...besar.


SELAIN emas permata, keluarga mungkin perkara yang paling penting sejak zaman dahulu. Sejak zaman purba atau sejak zaman kucing kirong, secara langsung, atau secara tidak langsung, keluarga memainkan peranan yang terbesar dalam masyarakat yang kecil atau besar. Atau tidak sebesar mana. atau kecil.

Keluarga membentuk perasaan kita...

Hari raya ke enam saya berkesempatan berjumpa dengan kawan kepada kawan saya kepada kawan saya kepada kawan baik saya. Kira kawan atas kawan. Kami berpeluang makan malam dan bercerita. Ini pertama kali saya berpeluang makan dengannya secara berdua.

Saya dengar luahannya dengan teliti dan saya rasa sedih dan beruntung. Saya rasa sedih kerana di usia 40 tahun dia sudah kehilangan ibubapanya. Dan tiada adik beradik yang rapat. [Banyak perkara yang saya tidak faham yang berlaku dalam keluarganya sebab saya masih lagi tidak mahu bertanya itu-ini...]

Dan saya rasa beruntung kerana saya masih ada keluarga yang menemani saya secara sedar dan tidak sedar. Saya tidak dapat bayangkan bagaimana jika saya tiada ibubapa, adik beradik dan anak-anak saudara. Sehingga raya pun saya tidak tahu mahu pergi ke mana? Namun itulah yang terjadi padanya...

Saya harap dia tabah, kerana cubaan hidup sangat berbeza dan pelbagai...

Saya tidak mahu berkata banyak kerana saya tidak rasai apa yang dia rasai...namun saya rasai apa yang saya rasai, patah hati...(ini cerita lama yang kekal).



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home