Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, July 11, 2017

'Baby Bump' itu aurat?

Kata kawan saya (yang saya rasa hiupnya pun tunggang-langgang dan tidaklah  islamik sangat) `baby bump itu aurat'.

Semasa kawan saya beritahu, saya tak ambil kisah sangat sebab saya rasa sudah menjadi trend orang perempuan sekarang bila nak beranak, terutama anak sulung, mereka nak hebahkan nak war-warkan kegembiraan itu. 

Seolah dunia ni mereka yang punya, seolah dapat harta karung. Saya tak kisah, saya tak hairan... Saya tak kisah kalau mereka nak berbogel pun macam Demi Moore.

Image result for demi moore pregnant


Cuma minggu lepas saya ada terbaca di media massa yang mengatakan ianya termasuk dalam aurat kerana bentuk badan wanita itu aurat. Jika si suami pun sama galak, maka si suami itu pun turut mempermosikan aurat isterinya.

Tetapi kalau saya perempuan pun saya tidak akan up gambar perut saya di media massa (bukan sebab aurat) kerana saya tidak mahu semua orang berpeluang melihatnya, memperkatakannya. 

Tetapi saya faham di dunia ini ramai sangat yang terdesak untuk kelihatan bahagia dalam rumahtangga...mereka akan up apa sahaja. 

He he he...sehinggakan up up up macam-macam... 


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home