Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, January 16, 2017

Insta: Puan Emmy yang positif...

t


"Kalau saya pasangkan awak dengan Puan Emmy untuk bermarketing di Kolej Matrikulasi Gambang, ok tak?" Tanya sahabat saya Nik (seorang pensyarah yang juga merangkap portfolio pemasaran). 

"Ok jea, no hal" Saya berwasap pendek. 

Saya tahu Puan Nik akan tanya saya terlebih dahulu sebab jika tidak serasi dengan saya, saya biasanya menolaknya, dengan berbagai alasan. Nak menanda jawapan pelajar la, hujung minggu nak gi rumah kakak la, nak masak telur masim la, kucing jiran sakit la...He he he.

Pengalaman tiga hari bersama Puan Emmy sangat memberi ilmu dan panduan. Walaupun beliau jauh lebih muda berbanding saya (yang tak muda sangat ini), beliau ada banyak pengalaman, penelitian dan ke sana-sini di bahagian dunia ini. Yang boleh saya belajar darinya.

Beliau sangat positif menghadapi dunia ini. Aura positif itu tersimbah ke muka kehidupan saya yang selalu `mencuba' menjadi positif. Saya sempat beritahu Puan Emmy kehidupan saya taklah sebahagia yang terpaparkan di instagram tu, He he he.

Sebelum ini saya tidak rapat dengan beliau, namun hujung minggu lalu membuatkan saya bertambah kenal beliau. Tiga hari iaitu jumaat, sabtu dan ahad memberi banyak pemahaman dan kefahaman terhadap beliau dan pandangannya mengenai dunia.

Sebenarnya kami dalam tugasan untuk mendapatkan pelajar bagi universiti kami. Saya sudah biasa ikut bahagian pemasaran ke sana ke sini sebab saya tidak sibuk buat paper, he he he. kot.

Bagus juga kita berkawan dengan orang muda sebab mereka bertenaga dan positif. Semoga beliau terus berjaya...

Benar sekali aura positif boleh berjangkit.

Terima kasih kerana temankan saya...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home