Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 31, 2017

Anugerah Juara Lagu 31

Saya dengan muzik Melayu tidak dapat dipisahkan. Namun tahun ini saya tidak lagi menonton AJL. Sebenarnya sudah beberapa tahun, saya sudah tidak menunggu AJL.

Sudah tidak ada apa-apa lagi yang istimewa pada AJL, jadi bila saya dengar Chef Wan komen mengenainya, saya rasa banyak yang betul. Mungkin semuanya betul. Buang masa.

AJL dulu sangat dinantikan sebab semuanya lagunya terbaik. Sekarang saya tidak tahu di mana silapnya. dengan kecangihan kehidupan manusia masa kini, ia tidak menunjukan pembangunan yang konkrit. Tiada lagu bermutu kecuali popular.

Tak kanlah tak boleh beza antara mutu dan popular...he he he.

Lagu penting. Siapa kata lagu tidak penting dan hanyalah hiburan semata-mata. Siapa kata? Pulas telinga dia sikit. He he he.

Lagu adalah motivasi, lagu adalah kisah hidup. Lagu adalah manusia. Pencarian lagu yang terbaik terpesong jauh.

Semoga AJL pulang ke pangkal jalan, jangan jadi murahan...



Image result for anugerah juara lagu aishah
Fran jugak best!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home