Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 4, 2017

Aksi perempuan memanjat papan tanda

Image result for Ipoh


Saya tahu berita ini melalui berita perdana di TV. Mengucap panjang bila saya lihat gelagat perempuan ini. Sebabnya mungkin saya jenis lelaki yang takut pada ketinggian. Saya mengaku. saya jenis gayat.

Namun aksi ini telah menjadi isu bukan kerana isu jantina (sebab zaman sekarang apa lagi perempuan tidak mampu buat? Keluarga pun dia orang tanggung). Tapi itu isu lain...

Cuma saya bimbang atas isu keselamatan. Takut menyusahkan ahli bomba dan pihak hospital. Memang bahayalah sebab benda tu bukannya untuk dipanjat. Tanpa penggunaan tali keselamatan pulak tu. Kalau jatuh macam mana? Orang negatif macam saya tentu ingat jatuh...

Ah...booo jealah. Yang penting mereka selamat. Dan seterusnya biarlah pihak berkuasa (yang tak berapa nampak berkuasa) ambil tindakan.

Kita pula janganlah kecam lebih-lebih...kot-kot nanti bini kita nak panjat sebagai protes terhadap kita. He he he. siapa yang ada bini la.

Abang Jan: Ada benda yang kita boleh panjat, ada benda kita tak boleh panjat. He he he.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home