Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, November 4, 2016

Saya malas mandi, malas basuh muka, gosok gigi dan tukar baju

Image result for so tired but can't sleep




Semalam balik kuliah lewat malam, saya rasa letih. Sukar untuk cerita bagaimana letihnya minda saya. Seolah semua masalah dunia pendidikan berada di kepala saya saja bebanannya. Tetapi ia (pendidikan) penting apabila saya berpendapat sudah mulai ramai orang yang semakin bodoh tidak boleh diajar di negara kita. Ini.

Saya terus mahu tidor. Namun keputusan untuk tidor itu difikir banyak kali sebab saya bimbang kuman di badan dan di baju akan merebak di katil dan di bantal saya. 

Dan dengan tidak mencuci muka membuatkan ada noda di kulit muka. Saya sudahlah tua, gemuk, tak handsum. Tambah lagi dengan kulit muka yang bernoda (berbintik), saya tidak akan disayangi ramai.

Saya tak mahu gosok gigi...tetapi teringat pula pesanan Dr Mahathir, kesihatan gigi amat penting jadi pemangkin kepada kesihatan badan keseluruhan...

Namun saya tetap rebahkan diri ke tilam dan semakin ligat berfikir. Lepas satu-satu hal yang menjelma. Pelik sungguh walaupun saya letih giler tetapi otak masih tak mahu mengalah. Otak terus aktif.

Sampai satu tahap saya rasa saya perlukan ubat tidor...

Dan saya akhirnya terlelap (sebab terjaga semula pukul tiga pagi). saya bangun terus basuh muka dan tidor kembali...

Image result for so tired but can't sleep


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home