Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, November 7, 2016

Cara makan durian yang aneh...(bagi saya)

Pada suatu hujung minggu lalu (yang sudah banyak berlalu), saya berkunjung ke rumah kakak. Dan petangnya kami makan banyak makanan, di antaranya ada pulut durian.

Saya dapati anak-anak saudara saya makan pulut durian tidak seperti saya. Mereka makan pulut durian seperti sekumpulan keluarga  `Downtown Abby'. Sangat tertip dan santai.




Mereka tidak mengaul bahan-bahan, iaitu durian, nisan, garam, gula dan santan sekaligus. Mereka cubit-cubit makan seperti lauk.

Maka saya buat satu demo untuk menunjukan cara makan yang betul. Saya gaulkan sekali, saya buang biji durian. saya gaul sepuas hati dan ia kelihatan macam bubur pekat, barulah saya makan. Namun `cara, saya ditolak mentah... Mereka kata nampak kotor.


Sehingga menjilat tapak tangan!

Pada masa kami kecil, semua adik beradik saya gaulkan sekaligus dengan pulut dan kami akan makan ramai-ramai. Beginilah caranya.

Cara anak saudara saya makan itu salah. Ia menjadi suatu yang pelik kepada saya. Dan dalam beberapa minggu juga saya terus terfikirkannya... Emm...

Atau cara sayalah yang salah? He he he

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home