Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 4, 2016

Saya jawab `kawan-kawan...'

Kawan saya tanya, "Apa yang paling best di tempat kerja awak? Saya terus jawab "kawan-kawan...!".

Walaupun saya popular di tempat kerja, saya tidaklah berkawan dengan semua orang secara setara. Sebab saya lebih rapat dengan orang di sekeliling saya terutama yang sejabatan. Mereka memberi kerjasama yang baik dalam kerja dan ceria bila berkawan.

Saya kadang-kadang merungut dan `buat muka' sebab saya rasakan kerja saya terlampau banyak. Namun bila saya fikirkan semula...biasalah pekerja memang begitu. Mereka (pekerja) merasakan kerjanya banyak. Hakikatnya setiap kerja ada tanggungjawab dan cabarannya sendiri. Ringkasnya tak ada kerja yang senang untuk orang biasa macam kita.

Cuma, mungkin sebab kita buat kerja yang sama...kita rasa bosan. Namun sekali lagi, ini lumrahlah. Adat dunia.

Tapi faktor kawan-kawan penting sebab kita hadap mereka setiap hari...




Image result for best workplace

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home