Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, August 10, 2016

Balik, dah 6.22ptg !



Asalamualaikum,

Muka di atas adalah muka penat saya. Bila lewat-lewat petang saya rasa penat. Sebab itulah kena balik dulu mandi-mandi segarkan diri kerana ada pula kuliah di waktu malam.

Zaman muda-muda dulu lainlah. Siang malam bekerja tak rasa penat. Suka sangat buat kelas bak itik dapat air atau remaja dapat pokemon.

Saya mula rasa penat bekerja pada umur 40an. Tenaga dah rasa lain. Cepat jea rasa letih. Namun apa yang membawa saya terus ke hadapan ialah minat mengajar...dan keterpaksaan membayar hutang2 dan bil2. Dan saya nak beli pinggang mangkuk. He he he.

Sebab itulah minat adalah unsur penting pada pekerjaan kita. Bayangkan kalau kita tidak minat akan kerja kita, seumur hidup akan terikat dengan bukan sahaja rasa bosan tetapi juga rasa letih yang melampau...

Kesimpulannya, faktor usia dan minat penting dalam kehidupan kita. Ia boleh membawa rasa bosan dan letih. Dan minat itu juga ada kolerasinya, iaitu dapat `memudakan' kembali usia kita yang semakin bertambah ini.

Sekian...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home