Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, July 20, 2016

Dalam persahabatan tiada perpisahan...




"Dalam persahabatan tiada perpisahan..."


1. Rezeki yang dikurniakan Allah kepada kita sebenarnya terlalu banyak, tidak terhitung datangnya...

2. Begitulah saya tanam pada fikiran saya apabila saya rasa `give up' dalam hidup. Bila saya rasa lesu dan menyampah dengan kehidupan saya, saya menyakinkan diri rahmat Allah banyak.

3.  Salah satunya rezeki dapat kawan yang baik.

4. Hujung minggu lalu ada tiga peristiwa menarik berlaku. Pertama saya dapat wasap dari kawan saya yang dia akhirnya kawin, kedua saya dapat wasap dari sahabat saya Lokman dan ketiga saya dapat wasap mengenai rancangan mahu mengadakan Mini Poklak di rumah saya.

5. Salah seorang sahabat saya ialah Lokman Hakim. Kami mula berkawan di Pekan.

6. Di sini saya paparkan gambar lama kami yang ketika itu muda belia...pose maut.


Bersama Azman (yang duduk)


Image result for sukiman menulis lokman
Bersama Azman (memegang dagu) dan Ben (baju hitam memegang...)

Image result for sukiman menulis lokman
Tepi Sungai Bandar Pekan

Image result for sukiman menulis lokman
Putrajaya

Image result for sukiman menulis lokman
Rumah sewa Maulana


Image result for sukiman menulis lokman
Rumah Lokman

Image result for sukiman menulis lokman
Kolej Shahputra Pekan.

7. Persahabatn yang terjalin tersebut terus berpanjangan merentasi masa.

7 (i). Tidak seperti percintaan-percintaan saya yang akhirnya hancur lebur...(berpisah dan meraung kat tepi jalan, tengah hujan dan di mana mana sesuai), rezeki hubungan dalam persahabatan kekal abadi merentasi masa...

8. Walaupun sudah tidak serumah, berpisah jauh dari kehidupan lama, kami tidak pernah berpisah persahabatan.

9. Entah siapa mati dulu...?

10. He he he...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home