Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, April 20, 2016

Saya langgar pintu pagar 3: Layang-layang putus talinya...

Setelah saya lihat sendiri CD terbaru Siri Nada Pesona, saya terus keluar dari Giant dan memandu balik ke kawasan perumahan saya. Ya, saya ke Giant khas kerana nak tengok sendiri dengan mata kepala saya cover album-album tersebut.  Cantik `cover' album tersebut, bisik hati saya.

Saya terus memandu, sekoyang-koyangnya saya sampai ke selekoh masuk ke jalan menuju Pekan, tiba-tiba lagu Allycast berputar di radio. Saya rasa sedih sangat.

Lirik lagu tersebut `sebijik' dengan kisah hidup saya. Saya rasakan saya dari dahulu sampai sekarang hidup dalam kesusahan dan dugaan. Walaupun saya terus mencuba capai bahagia, tapi hidup hanya kelihatan bahagia.

Saya tidak tahu dari mana datang rasa hebat yang sedih ini. Biasanya bula dengar lagu ini saya taklah sesedih begini. Saya kesat airmata saya dengan lengan baju.

Saya cuba gembirakan hati orang di sekeliling tetapi hati saya hanyut. Bak tercampak di arus longkang. Saya rasa letih berlakon bahagia, dan saya rasa tidak ada orang pedulikan saya...

Saya harungi seorang diri...

Saya terbayangkan kisah-kisah luka yang memahat jiwa saya...saya rasakan segala peritnya telah membunuh sebahagian dari diri dan harapan hidup saya... Saya tersenyum tetapi hati saya tidak pernah terseyum... saya tidak tahu apa yang saya cari. sebenarnya saya hidup dalam mati...

Saya teringat bagamana dramatiknya saya meraung dalam hujan...saya bayangkan banyak perkara. Peritnya pada masa itu hanya tuhan sahaja yang tahu. saya kehilangan kepercayaan pada segalanya. Saya terbayang banyak perkara...

...sehingga saya tak nampak pintu pagar rumah saya itu sebenarnya tertutup.







No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home