Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 23, 2016

Orang lelaki malas mengemas?

1. Saya mula sedar apabila saya mahu balik kampung saya hanya memerlukan beberapa minit sahaja untuk berkemas. Sangat ajaib.

2. Namun saya bukan cekap. Kadang-kadang saya terlupa beberapa barang. Namun kadang-kadang sahaja. Barang yang tidak penting.

3. Lagipun saya tidak perlukan banyak barang apabila balik ke kampung. Saya bukannya ada anak bini pun.

4. Lagi pun di rumah mak ayah saya sudah ada banyak kain tuala, Kain pelikat dan baju. Saya ada bilik saya sendiri di kampung. Saya hanya perlu bawa seluar pendek, baju T dan alat cucian peribadi. Kalau tak bawak pun tak apa.

5. Pun begitu kawan saya yang berkahwin juga seperti saya, he he he. Maksud saya dia biarkan semuanya isterinya urus (hatta menyediakan/bawa berus gigi dia. He he.).

6. Saya rasa itu suatu perkara yang tidak betul, namun mereka memanggilnya dan mengaitkannya dengan konsep `timbang rasa'.

7. Mungkin sebab dia sudah memandu, jadi isterinya menyediakan segalanya. (patut ke?)

8. Saya memandu seorang balik kampung...

9. Apa yang saya mahu beritahu yea?:

Orang lelaki malas mengemas ke?
Segalanya nak harapkan bini ke?
 Hidup kena ada give and take?
Saya kena mengemas dan memandu?







No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home