Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, February 4, 2016

Kasih 2015 (First time issued in CD)


Saya rasa sangat gembira bila album ini pertama kalinya dikeluarkan semula (first time issued in CD format). Pertama kali album ini keluar adalah pada tahun 1987 dalam bentuk kaset dan LP. Pada masa tersebut saya ada beli kasetnya.

Album ini muncul di tengah-tengah kegilaan muzik rock. Namun Kak Pah ada peminatnya sendiri.

Edaran semula ini diusahakan oleh Universal Musoc Sdn Bhd. Terima kasih banyak-banyak. Album ini istimewa keranapenerbitnya M. Nasir. dan ada lagu Kak Pah Feat M. Nasir dalam lagu `Sabarlah sayayang'.




Sukar untuk saya katakan lagu mana yang saya paling minat. Bagi saya semuanya adalah merdu belaka. Antara lagu yang saya suka adalah lagu bertajuk `Kasih':


Kasih

Kasih sejuk sedingin salji
Kasih sepanasnya mentari
Kasih rindu hadir di ruangan waktu
Andai bersamamu
Terubat rindu dikalbu

Andai di kutub utara
Cinta itu berada
Akan aku mencarinya
Walau berbagai halangan
Tersusun kalimah indah
Kulafaz di setiap langkah
Dalam perjalanan menuju cinta satu
Kasih

Kasih walau beribu wajah
Kasih walau berjuta madah
Kasih ku tak akan berubah

Andai di gurun sahara
Cinta itu berada
Akan ku mendapatkannya
Walau kering dalam dahaga
Begitu besarnya cinta
Terbina di dalam jiwa
Tak bisa diukur
Tiada tandingannya
Kasih

Kasih walau beribu wajah
Kasih walau berjuta madah
Kasih ku tak akan berubah

Sekian.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home