Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 23, 2016

Apabila semua orang boleh terbang...ramai orang akan `sakit'

Saya hanya diam sahaja apabila kawan-kawan saya bercerita mengenai percutian mereka. Dalam hati alangkah seronoknya kalu ada lebih duit.

Pada saya percutian hanyalah bila ada duit lebih. Saya tidak mengumpul duit semata-mata untuk bercuti. Tetapi saya hormati pendirian orang lain yang kumpul duit tersebut. Lain orang lain cara dan pandangannya. Mungkin suatu hari nanti saya juga akan kumpul duit untuk pergi bercuti...

Tambang bukanlah  satu kos yang utama dan besar. Namun kos lain juga mahal,,,

Apabila tambang menjadi murah, memanglah ramai yang akan pergi bercuti tetapi perlu diingat apabila merangka percutian, kosnya bukan sahaja merangkumi tambang tetapi serba maknika lagi.

Orang yang kaya tentulah tak ada masalah. tetapi orang yang berlagak kayalah yang akan jadi masalah sebab mereka hanya belagak.

Sepatutnya bukan semua orang boleh terbang...kan?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home