Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, January 4, 2016

Kes-kes hilang anak dara yang tak berdara hilang ikut jantan

Apabila saya membaca berita kehilangan anak dara, saya senyum sorang.

Saya selalu percaya anak dara (yang mungkin tidak berdara lagi itu sebenarnya tidak hilang). Anak itu biasanya mengikut jantan. Dah rosak teruk! Dah jadi terowong...

Sebab itu saya senyum, sebab saya faham benar tentang masyarakat Melayu kita.

Biarlah apa orang nak tuduh kepada saya, saya ni busuk mulut ke, saya tidak peduli ke. Anjing menyalak bukit, bukit tidak runtuh. Saya percaya akan bidalan ini. Anjing itu sakit keng akhirnya.

Saya percaya ibubapa bertanggungjawab. Jangan salahkan masyarakat. Tugas ibubapa bukannya setakat buat seks dan beranak-pinak saja. Kena pastikan juga anak jadi orang. Anak ibarat kain putih yang mesti dicorakan sedikit sebanyak. Ibubapa yang melahirkan anak yang memberikan liabiliti kepada masyarakat sekeliling berlambak. Menyusahkan orang ramai.

Dalam hal ini, saya tidak suka orang yang tidak mengaku salah dan melemparkan kesalahan kepada orang ramai...

"Nak menyalahkan jiran dan masyarakat tidak boleh juga sebab anak orang lain ok jea..." Kata kawan saya yang sampai kini masih dara (walaupun dah melewati 40 tahun).

Contoh kehilangan `anak dara' tersebut adalah sekelumit dari kisah anak dara yang tiap-tiap hari `hilang' di negara kita ini. Skrip sama, pelakunya jea lain.

Jenis pelihara anak macam kambing...

Namun benda `busuk' ini amat merbahaya sebab mungkin nanti apabila anak dara hilang (yang benar-benar hilang dan berdara) diculik, masyarakat tidak endahkannya sebab dah biasa sangat anak dara yang tak berdara hilang ikut jantan...




1 comment:

Angah said...

sinis sangat ni tuan...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home