Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, January 22, 2016

Dua `batu' suami pun isteri tanggung!

Saya sudah tidak seperti dulu. saya sudah tidak malu dengan status bujang telajak saya. Saya redha dan saya tahu tuhan maha mengetahui.

Mungkin melalui masa, saya sudah banyak belajar yang kita tidak boleh hentikan anjing menyalak. Atau bubuh loysen baby Jongson kat belakang badan buaya atau biawak. Bila orang perli saya atau jenakakan saya atau buat saya tak selesa saya senyum dulu...dan kemudiannya...

Saya senyum... Kalau orang bertanyakan saya soalan bodoh, saya akan beri jawapan bodoh. Jika bertujuan nak malukan saya, saya akan malukan mereka. Apa yang mereka beri, saya pastikan mereka dapat balik.

Saya bersumpah.



"Awak tu adakah suami yang baik dan bertanggungjawab terhadap suami dan anak-anak". Saya bertanya balik.

Saya akan pastikan sesiapa yang bertanyakan saya, mati hidup balik pun tidak akan bertanya lagi mengenai status saya. Saya akan sekolahkan dia. Tapi tulah belakang biawak boleh ke gunja SK II?

Sebenarnya tak perlulah mencara kehidupan orang yang kita tidak sedikit pun mengerti, tidak lalui. Baik kita tumpukan kepada anak bini kita. Sebab tanggungjawab suami itu besar sangat. Kalau benar-benar memahami ia adalah satu tuntutan yang maha hebat. Lihat gambar di atas.

Saya tidak suka kepada lelaki yang menunjukan hebat kepada saya kerana mereka berkahwin. Berkahwin bukannya hebat atau apa-apa pun, yang hebat dan dikagumi ialah mempunyai perkahwinan yang baik. menjaga rumahtangga dengan baik, bukan menjadi suami dayus.

Ini tidak, cakap berdegar-degar semua perbelanjaan itu-ini ditanggung isteri. Dua batu awak pun isteri tanggung...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home