Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 19, 2016

Adakah saya hidup dalam novel?

Kalau saya ditakdirkan berkahwin, saya berharap sangat isteri saya itu adalah sorang surirumah sepenuh masa. Saya tidak memusuhi perempuan yang berkerja (saya kagumi) namun untuk diri saya saya lebih suka isteri saya tidak bekerja. 

Saya mahu dia layan saya secara total. Saya tidak mahu `berkongsi' isteri saya  dengan majikannya. Saya suka dilayan dengan baik, digoda dan rasa dihargai. (Dan saya juga perlukan dia urus rumahtangga termasuk pinggang mangkuk, taman dan anak-anak kami).

Saya mahu bila penat balik bekerja, dia ada terlentuk manja di palang pintu menyandar silang kaki sambil berikan senyuman manis. Mempamirkan dadanya yang bidang...

Saya akan sediakan makan minum dia, pakaian, tempat berlindung. Dan demi allah saya akan setia sampai mati...(rekod saya bersih).

Tentu ada yang akan mengatakan saya ini suka berangan (banyak baca novel cinta) dan bagaimana boleh hidup kalau isteri tidak menyumbang...? 

Saya percaya kepada rezeki allah. Saya ada rakan pensyarah yang telah lama saya kenali (sebelum dia kahwin lagi). Dia memilih seorang perempuan yang menjadi surirumah sepenuh masa. Saya lihat rumahtangganya terurus sangat. Anak-anak membesar penuh berdisiplin dan islamik. Memanglah rumah dia tak ada `second car', kaninet mahal atau LED 60 inci tetapi di dapurnya tetap ada minuman kegemaran saya. Nescafee!.

Bila saya masuk ke rumahnya, saya rasa damai sangat. Hanya allah yang tahu... Mungkin ini namanya berkat. Siapa tahu?

Saya hanya minta dia sayangi saya sangat-sangat. hargai saya sangat-sangat. Beliau mestilah rela hidup dengan gaji saya yang tidak seberapa ini. Saya mahu dia sayangi saya sehingga dia boleh hidup susah dan senang bersama saya. Terutama waktu susahlah...he he

Saya tak naklah bila susah dia tinggalkan saya dan cari lelaki lain. Saya mahu dia bersama saya. terima saya seadanya. terima hidung saya yang pesek dan gigi saya yang sedikit jonggang ini. Sebab saya percaya cinta sejati akan bersama dalam susah dan senang.

Saya mahu dia sentiasa ada di rungan mata saya. Ada di mata saya sebelum saya tidur dan bila saya buka mata...

Saya berjanji akan setia. Dan saya mahu dia tahu kesetiaan seorang lelaki lebih berharga daripada emas intan berlian dan 2.6 billion...kerana kesetiaan sukar didapati.

Percayalah perkara yang paling sukar untuk seorang lelaki sediakan dalam sebuah rumahtangga adalah kesetiaan...

Percayalah...

(He he he...)






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home