Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, December 9, 2015

Memang dasar jantan!

Itu kata-kata kawan saya, seorang pensyarah perempuan yang saya katogerikan bijak, berdikari dan tegas. 

Apabila kami berkumpul dan bercakap, kadang-kadang saya mengeluarkan pendapat yang akhirnya beliau kata `Memang dasar jantan!'. 

Dan biasanya saya terus ketawa "He he he'.

Saya memang memuji dan senang dengan perempuan yang cantik, kurus dan berambut cantik. Namun tidaklah pula saya `mencari'. Sebab saya seorang lelaki yang sangat setia. Spesis yang hampir pupus.

Jarang ada lelaki yang setia seperti saya dalam pasaran. Malah saya boleh berbangga sebab ia adalah `rare'. Dan tentulah benda yang `rare' sangat berharga. He he he.

Saya mengaku saya setia sebab seingat saya tidak seminit pun curang dalam lapan perhubungan yang saya lalui. Malah sehingga kini walaupun tidak dapat bersama ada di antaranya saya ingat sampai mati dalam hati saya. Saya `cuma' bernasib malang.

Dan nasib `malang' itu mungkin `tuah' tuhan dari tuhan. Siapa tahu kan?

Kawan-kawan ada yang menyindir saya mengatakan saya lelaki bodoh, bukan lelaki sempurna. Tidak tahulah pula untuk menjadi lelaki sempurna saya kena curang. He he. Tentu menjadi lelaki sempurna tidak `best' tidak mencabar.

Oleh itu semua isteri kena tahu orang yang mereka kawini itu sebenarnya tidak sejinak mana walaupun nampak jinak. Tidak sesetia mana walaupun di rumah nampak setia... He he he.


Image result for husband and wife jokes



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home