Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, November 18, 2015

Hujan lebat tetapi dan tidak henti-henti...

Image result for heavenly rain
Add caption


Pada hari ini saya berkuliah dengan memakai baju panas BUM Equip. Pada mulanya saya mencapai jaket, tetapi ia agak sendat dengan saya. Perut saya buncit.. He...

Sebaik sahaja saya bangun pagi, saya merasa sejuk. Apatah lagi saya tidor tidak berselimut. sebenarnya daripada kecil lagi. Entah kenapa bila berselimut saya rasa rimas dan pernafasan saya terganggu. 

Saya masih rasa sejuk walaupun saya tidor memakai pakaian. sebenarnya sudah hampir sebulan saya tidor berpakaian. Atas suatu sebab tertentu saya sudah mulai belajar tidor berpakaian. Pada mulanya memanglah agak tidak selesa, namun saya harus berpakaian apabila tidor. saya mulai dengan basik dahulu. saya pakai seluar pendek. Lepas itu saya pakai baju... Tapi saya tetap tidak berselimut.

Dulu saya tidor dengan hanya memakai minyak wangi. Hugo Boss.

Sekarang memanglah musin tengkujuh. Bagi generasi baru yang hanya pandai kumpul A dalam setiap mata pelajaran tetapi malas nak membaca...maksud tengkujuh ialah hujan lebat. Maka maksud musim tengkujuh ialah musim hujan lebat...

Musim tengkujuh saya perlahankan penyaman udara. Sebab ia akan terlalu sejuk jika guna tahap yang biasa. Musim tengkujuh juga saya cepat lapar. Saya tidak tahu pula kenapa apabila hujan lebat saya cepat lapar. Maka di musim tengkujuh ini, saya sediakan roti di pejabat.

Dalam hujan lebat ini saya berpendapat Malaysia mempunyai dua musim yang nyata. Musim kering kontang dan musim tengkujuh. Aktiviti luaran saya tersekat. Saya tidak berani ke Bandar Kuantan sebab banjir kilat boleh terjadi tiba-tiba sahaja. Saya juga sebenarnya tidak ke Kuantan, bimbang apabila banjir berlaku saya tersekat.

Saya berpendapat setiap orang ada cara sesuaikan kehidupan mereka dengan musim tengkujuh ini. Contohnya saya sudah letakan payung dalam kereta.






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home