Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, November 23, 2015

Ghost Ship 2015 (Thailand)




Rilis: 12 Nov 2015
Bahasa: Thai
Gengre: Horror
94 minit...
Sean Jindachot,

Nutcha Jeka
  • RELEASE DATE
    12 Nov 2015
  • LANGUAGE
    Thai
  • GENRE
    Horror, Thriller
  • CLASSIFICATION
    P13
  • RUNNING TIME
    94 minutes
  • DIRECTOR
    Phontharis Chotkijsadarsopon
  • CAST
    Sean Jindachot, Sean Jindachot, Dharmthai Plangsilp, Pongsatorn Sripinta, Nutcha Jeka
  • red Mia?
Hujung minggu lalu, setelah menonton filem Ghost Ship bersama anak-anak saudara saya, seorang daripada anak saudara saya beritahu dia mahu soal saya tiga soalan.

Tiga soalan tidak banyak. Kata hati saya. saya bertanyakan apa soalan pertama dia.

"Iman rasa hantu wujud ke tak?"

Saya terus jawab siap dengan alasan dan contoh. Saya memang tidak percaya hantu itu wujud. `Hantu' di kalangan manusia ada, he he he. Itu pendapat saya.

Selepas itu saya terus bertanya, apa soalan kedua dan ketiga?. Anak saudara saya beritahu soalan kedua dan ketiga itu hanya perlu dijawab oleh orang yang percaya tentang kewujudan hantu.

Dalam Ghost Ship ia membawa tentang tema biasa, orang yang mati menjadi hantu sebab hajat tak sampai, atau teraniaya atau mahu membalas dendam. Cuma ia berlaku di atas kapal dan sebenarnya cerita ini cerita seram-lucu.

Filem jenis seram lucu ini banyak juga dibuat oleh pengiat filem Melayu Malaysia. Namun saya dapati mereka menjadikan filem sebegitu kepad kepada jenis filem seram-menyampah. He he.

Cerita ini boleh dijadikan hiburan kerana saya dapati ramai yang ketawa dan ramai yang ketakutan. Saya dapati ia berbaloi dengan RM yang dibelanjakan.

Oleh kerana ia jenis filem seram yang lucu, tidak adil untuk saya bandingkan dengan cerita seram Nang Nak yang saya kategorikan filem seram yang bagus...

Filem ini diselitkan juga dengan unsur cinta, emmmm menyampah betul!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home