Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, September 15, 2015

PML dari Ulu Yam...

Antara PML yang adik saya hadiahkan


Ini antara pinggan-pinggan hadiah daripada adik perempuan saya yang duduk di Ulu Yam, Selangor. Pinggan-pinggan ini beliau perolehi daripada rumah kakak mertuanya di sana.

Semua adik beradik saya sokong hobi saya. Saya bertuah.

Saya sangat gembira dapat pinggan-pinggan ni secara percuma. Kalu dibeli tentu berpuluh ringgit. Mungkin beratus...

Koleksi pinggan mangkul lama (PML) saya semakin membiak dan saya kumpulkan sahaja dalam almari yang tertutup. Cuma beberapa yang saya dapat awal sahaja saya pamerkan. saya bimbang rumah saya jadi muzium PML. He he he.

Hasrat saya nak renobek rumah masih lagi tertangguh sebab ia memerlukan sejumlah wang yang besar. Saya mahu luaskan dapur sahaja. Biar dapat letak banyak almari PML. He he he. Biar bahagian tu jea jadi muzium.

Saya tidak tahu bilakah hobi mengumpul PML ini akan tamat...saya buat apa yang saya rasa boleh membahagiakan saya...

Setelah dia tiada...


2 comments:

Engku Artini said...

Rumah mertua saya pun ada PML bunga pink tu.. banyaaak sangat!. tapi saya bukan pencinta PML macam cik jan. Kalau tak dah kena kidnap slow slow hihi..

Jankaulu said...

Mungkin hari ini kita tidak jatuh cinta...

mungkin esok lusa cinta berputik...

Semoga Engku Artini sihat selalu...Amin

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home