Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, August 27, 2015

Iwan Syahman - Segalanya Allah











IWAN SYAHMAN - SEGALANYA ALLAH (CD)
TERBITAN : E-WAN ENTERTAINMENT 
PRICE : RM24.90

Sebuah album religi sulung dari Iwan yang dulu terkenal dengan penyanyi dangdut.




1. Saya beli album ini kerana saya terdengar lagu `Segalanya Allah' secara tidak sengaja dari radio semasa memandu ke Kuantan.

2. Saya kenal Iwan, dia ada nyanyi dengan Amelina.

3. Suara Iwan merdu, sedap telinga mendengarnya. 

4. Setelah mendengar lagu ini saya rasa sangat ternoda...bersalah dan entah apa-apa... saya rasa I want to make peace with god...

5.Sejauh mana saya berlari tali agama mengikat saya. Dalam hidup masyarakat Melayu agama adalah suatu perkara yang penting. 

6. Saya pernah mahu jadi jahat tetapi saya tidak berdaya. Saya pernah mahu memusnahkan rumah tangga orang...namun allah maha kaya, saya tidak didayakan untuk melakukannya. 

7. Pada musnahkan hidup orang baik saya beli pinggan mangkuk, pasu dan berkebun.

8. Saya tahu hidup sangat aneh...

9. Saya tahu kepada saya hidup ini suatu peperangan...


P/s: Tidak benar saya tidak membeli album religi, saya ada beli beberapa CD Raihan...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home