Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 9, 2015

Sesi pembentangan pelajar diploma Sem 1, 2015/2016



Kali ini saya sempat mengambil beberapa keping gambar dari sesi pembentangan pelajar diploma semester 1, 2015/2016.

Secara keseluruhan saya dapati walaupun mereka masih di peringkat diploma tetapi pembentangan mereka boleh dibanggakan. Mereka bersungguh-sungguh menjalankan amanah yang diberikan. ini mengembirakan hati saya.


Saya akan rasa gembira apabila pelajar rajin dan bersungguh-sungguh. Ia membuatkan saya rasa bersemangat. Saya akan hargai penat lelah pelajar saya.

Saya seringkali menasihati dan memberi semangat kepada pelajar supaya selalu berusaha menjadi yang terbaik. Saya selalu doakan mereka sentiasa berjaya dalam mencari ilmu. Jangan mengalah atau rasa putus asa. Bukan senang nak senang, senang nak susah.


Saya berpuashati jika pelajar saya menjalankan kerja dengan yakin dan bersungguh. Kalau tidak saya halau pelajar keluar. Saya pernah rasa sangat marah dan sedih lalu menghalau pelajar keluar bilik kuliah kerana kelihatan tidak bersedia.

Saya tidak mahu pembentangan menjadi suatu yang biasa sahaja. Mereka harus bersungguh-sungguh. Setakat ini hampir semua pelajar yang menjalankan pembentangan kelihatan bersungguh-sungguh dan kelihatan gembira.



Kumpulan pelajar saya di atas mengenakan tudung yang sama dan baju yang seragam apabila membuat pembentangan. Siapa punya ideas entah... tetapi nampak kemas dan vouge.

Alhamdulilah mereka berjaya melakukannya. Ada pelajar yang kelihatan tidak begitu lancar tetapi saya tahu mereka telah berusaha membuat pembentangan yang terbaik. Ketidaklancaran boleh dibaiki dari masa hingga masa.


Antara yang hadir pada sesi pembentangan

Saya semakin tua, saya terima hakikat. Brat Pitt pun sudah tua juga. Kami tak dapat menolak usia.
Pembentangan yang bagus adalah pembentangan yang dapat menarik minat pendengar untuk mendengarnya. Pelajar haruslah tahu dan kelihatan tahu apa yang hendak disampaikan kepada khalayak.

Dalam gambar ini kelihatan gigi arnab saya, he he he.
Sekian terima kasih...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home