Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 25, 2015

Kisah nak makan mee goren,lalat dan baju raya

1. Pagi tadi sebelum pergi kerja, semasa mahu masuk kereta saya laung kepada emak supaya jangan masak nasi untuk berbuka. Saya tak mahu makan nasi.

2. Saya mahu beli mee goreng. Bulan puasa ini saya masih tidak berkesempatan makan mee goren. Makanan kegemaran saya.

3. Lagipun saya nak berbuka ringan sebab pukul lapan malam ada kelas.

4. Tapi saya merancang, jadinya lain. Saya beli lauk pauk jugak.

5. saya talifon mak suruh masak nasi dan ceritakan hal lalat...

6. Saya dapati penjual mee tidak tudung mee goreng. Saya nampak lalat berterbangan dan debu-debu. Geram betul!

7. Jadi saya beli ikan RM4 (ikan kembong masak kicap), sayur RM4 (sayur kacang panjang, seceduk RM2, saya ambik 2 cedok). Lepas tu saya beli telur puyuh goreng bersambal RM2 (enam biji). Jumlahnya RM10. 

8. Di rumah ada lagi lauk ayam. Ayam golek. Tapi sikit.

9. Hari ni saya tidak beli kueh sebab sudah ada kek buah Silver bird. Sedap.

10. Saya harap saya tidak letih untuk kelas pukul 8 malam... Tapi mustahil...hehe

11. Saya masih lagi tidak beli baju raya...

12. Pasti lagu Sanisah Huri `bersabarlah sayang' sesuai untuk saya...

13. Saya merindui dia setiap hari...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home