Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, May 15, 2015

Snake in the grass...

Musuh dalam selimut


RAKAN sekerja dan sahabat adalah dua perkara yang amat berbeza, ibarat PAS dan DAP. Ibarat daun dan bunga...

Ketika duduk bersahaja semalam, saya terlintas untuk mengadakan satu majlis kecil sempena anak saudara saya dapat masuk matrik. Apabila saya menyenaraikan nama sahabat yang akan saya undang. Saya terkejut bilangannya hanya sedikit.

Ternyata memang saya hanya punyai sedikit sahabat! Hanya ramai rakan sekerja. Nak undang rakan sekerja, tak mampu... Lagipun rakan sekerja lain...Saya tidak mengenal hati budi mereka...

Saya diam termenung sendiri...

Saya teringat lagi kata-kata seorang cikgu, katanya " Hati-hati...Bukan semua orang yang senyum kat kita tu kawan kita..."

Kita boleh jadi peramah. Tetapi dalam masa yang sama kita kena berhati hati atau jangan ambil kisah langsung. Kita bimbang ada di antara rakan kita menikam dari belakang. Bukan semua orang sempurna.

Kadang-kadang kita tidak sangka, rakan kita akan buat onar. Namun cara yang terbaik ialah selalu berfikiran positif. Bukan semua orang juga boleh menerima perangai kita.

Alhamdulilah walaupun tidak ramai sahabat, rakan-rakan pun baik-baik belaka. Tiada yang jadi snakes in the grass setakat ini...






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home