Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 18, 2015

Bukan semua guru akan dikenang muridnya...

1. Alam persekolah telah lama jauh saya tinggalkan.

2. Beberapa nama guru masih gah hebat segarnya di hati saya. 

3. Kerana ia memberi inspirasi dan menanam cita percaya diri sendiri.

4. Cikgu Alias  yang manja yakin saya boleh masuk universiti.

5. Cikgu Zaiton yang seksi galakan saya masuk UM, tempat dia belajar.

6 . Namun bukan semua guru boleh melekat di hati pelajarnya kan. 

7. Jika kita berispirasi tinggi, jika kita bersungguh-sungguh dan ikhlas, kita akan dikenang, akan didoakan oleh pelajar kita.

4. Kalau makan gaji buta, gajilah yang kita dapat.

5. Selamat hari guru kepada semua guru yang betul-betul menjalankan tugas, bukan ligat berniaga.

6. He he..



Kamu semua nak saya ajar apa hari ini?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home