Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 6, 2015

Koleksi Nescafe Jankaulu


Saya ada mengumpul sedikit barang nescafe. 

Dalam mengumpul kita harus bersabar. Saya hampir putus asa apabila gagal mengumpul mug nescafe siri piala dunia. Rujuk gambar di atas. Namun dengan bantuang seorang kawan akhirnya saya dapat juga mug Jermen. Dia beli di Temerloh.

Sebelum itu saya letak jea mug-mug di dalam kotak, Saya tak pamirkan... Namun kini... Taraaaaa... 

Koleksi ini juga boleh mengumpulkan habuk. Kalau yang pemalas nak mengelap. Letak dalam almari jea...

Gambar ke 2

Jam dalam gambar ke dua tu saya beli RM1 jea di kedai sekong heng. Namun kini bernilai RM25. Ada rakan pengila nescafe nak beli tetapi saya tak jual...

Bekas letak gula itu pula saya dapatkan di kedai kopi. Ceritanya begini: Masa saya nak bayar makanan, saya ternampak deretan bekas gula. Terus saya tanpa malu minta hendak beli. saya buat muka macam kucing sayu.

Saya nak beli tetapi dia berikan sahaja sebab katanya dia dapat  pun free. Namun saya tidak puas hati, saya terus pergi ke Tunas Manja dan saya kembali ke kedai kopi tersebut semula, Saya belikan nescafe untuk kedai tersebut.

Tamat.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home