Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, March 3, 2015

Pyrex Chelsea: Saya kembara...

1. Hujung minggu lepas saya bangun seawal pukul 4.30 pagi.

2. Saya bangun bukan kerana mahu sembahyang sunat atau mengamalkan ilmu ghaib, saya bangun untuk kembara Chelsea.

3. Sebenarnya hobi terbaru saya adalah mengumpul set pinggan mangkuk Chelsea. Hati saya tiba-tiba tertawan...Chelsea nampak simple dan moden walaupun ia keluaran 50 tahun lepas.

4. Seperti cinta saya yang bertahan tak berakhir...(pulak dah).
 
5. Saya pergi bersama kawan saya, dan oleh kerana kawan saya ada urusan di Kuala Lumpur, saya balik naik bas dari Seremban. Saya rela.

6. Kami mahu ke Shah Alam dan Port Dikson... Khabarnya di pasar Karat sana ada menjual barang-barang lama. 
 
7. Kali ini saya mahu kumpul Chelsea untuk diguna juga bukannya bukan buat pamiran dalam almari lama tersebut.

8. Set Chelsea ni keluaran tahun 60an, buatang England, seangkatan dengan Matchmaker, Fiesta, Harvest and Autumn Glory. Tentu para pembaca pernah tengok set ni kan?
 
 
Autum Glory dikeluarkan pada tahun 1969.
 
 
Set Chelsea yang saya kejar...gambar cilok dari internate.
 
9. Bagai impian menjadi kenyataan saya juga jejaki kaki ke Anggerik Mall, Shah Alam. Selama ini saya berangan sahaja kerana saya tidak berani memandu sejauh itu. Dan saya percaya tiada orang yang hiraukan impian saya. Siapalah saya...(baca dengan nada sedih di perenggang ini)

10.Saya terhutang budi kerana akhirnya ada sahabat yang sudi melayan keinginan saya. Budinya tak terbalas.

11. Saya terharu dan sedih. Terima kasih tuhan.

12. Saya hanya mampu beli Chelsea sebagai `ibu' sebelum saya mengumpul keseluruhan set tersebut.

13. Tentu makan masa yang lama sebab saya tidak ada banyak duit dan barang seperti ini bukannya ada dijual di kedai-kedai. Kadang-kadang nak dapat satu pun susah.

14. Saya harap saya gembira...

1 comment:

abamantique said...

Saya ada banyak koleksi chelsea nak letgo tuan
Whatsapp saya 0134330083

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home