Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 12, 2015

Minggu pertama semester baru...

Minggu ini semester saya sudah bermula. Saya mengajar 140 pelajar diploma bagi mata pelajaran Malaysian Ekonomi. Mengajar pelajar diploma berbeza dengan mengajar pelajar ijazah. Pelajar diploma memerlukan banyak tunjuk ajar.
 
Mengajar mereka lebih`letih', namun kita akan gembira apabila melihat perubahan yang dapat kita buat. Mereka sangat muda dan bertenaga. Saya selalu cuba mengajar dengan lebih baik daripada pensyarah saya mengajar saya.
 
Minggu pertama sibuk kerana banyak perkara harus diperhatikan. Jumlah pelajar mendaftar juga semakin bertambah. Namun itulah kerja saya. Saya tidak mahu mengeluh kerana setiap pekerjaan ada cabarannya tersendiri.
 
Seperti pensyarah lain, saya berharap agar pelajar saya kuat berusaha dan cemerlang...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home