Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, March 20, 2015

Everything happens for a reason, right?

Saya senyap sebab kawan-kawan perempuan saya seolah `bersising lengan', menghentam bekas suami salah seorang kawan kami.
 
Daripada cerita seolah-olah 100% kesalahan ditimpa kepada suami kerana berkahwin lain...
 
Saya senyap sebab saya fikir jika tidak dengan Si A, suami kawan saya tersebut juga akan curang dengan orang lain. Tapi bolehkah kita terus guna perkataan `curang' apabila seorang suami jatuh cinta kepada orang lain bila dia ada isteri?
 
Bagi saya isteri dia cantik pada asalnya tetapi kini terlampau obess dan tidak menarik. Kalau "jaga bentuk jaga rupa tiru macam saya" - bak kata Saloma. Mungkin ceritanya lain. Tapi ini cerita lain.

Saya pula senyap sahaja sebab kalau saya beritahu sebagi bini kita kena la jaga penampilan...nanti saya dicop gila seks. Lelaki gila seks. Tapi seanjang umur 45 tahun ni saya tak pernah pun jumpa seorang lelaki yang tak gila seks... Haaa...
 
Orang lelaki memang orang lelaki. Kasih sayang mereka di mata, percayalah saya. Mereka tidak pusing pasal pengorbanan isteri mereka. Lelaki memang begitu (tidak semua),... Mereka setia di depan mata...(tidak semua). Mungkin hampir semua. He. Mereka adalah lelaki. Kita kena sedar bila kita kawin dengan lelaki. Kalau tak tok sah kawin dengan lelaki...
 
Mengapa sudah ada isteri tapi masih jatuh cinta dengan perempuan lain? Kata kawan saya.

Berdosakah? Tentu tidak kan... Haaa...
 
Sekarang peluang ada di mana-mana. Mereka boleh berpoya-poyi kat mana-mana. Perkara yang paling mustahil adalah menyekat mata dan hati suami ke arah lain...


Selain sebab lelaki itu gatal (boleh ke tuduh mereka gatal semata kerana nak kawin lain? tak adil kan?), mungkin ada sebab lain...

Abang Jan: mesti ada sebab kan?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home