Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 23, 2015

Cinderella 2015: Biarlah saya terus `bermimpi'...



 
Selalunya orang yang sabar, halus tutur kata, baik dan selalu tersenyum akan mendapat kehidupan yang baik. Itulah yang kita selalu dengar (dan mahu dengar). Ringkasanya pembalasan positif bagi mereka...sebab keajaiban sebenarnya ada...
 
Dan cerita Cenderella mengiakan kata-kata tersebut.
 
Tidak ada banyak perkara yang berjaya menarik hati saya apabila menonton cerita ini. Ceritanya seperti biasa sahaja. Seperti cerita-cerita yang diberitahu kepada kita.
 
Saya dapati ramai juga ibubapa yang seret anak-anak mereka untuk melihat cerita ini. Mungkin mahu menanam moral kepada anak-anak kerana mereka tak sempat buat. Sibuk dengan kerja dan KPI. 
 
Seperi biasa, watak Cenderalella adalah watak yang baik hati...Dan mak tirinya jahat hati...
 
Adegan yang paling saya suka apabila dentungan jam 12 malam menukarkan Cinderalle, tikus, kuda, angsa dan lain-lain kembali ke bentuk asal... Yang lain-lain biasa sahaja.
 
Saya suka lihat Kate Blanchett (mak tiri), dia nampak jahat...
 
Saya beri 3 bintang untuk cerita ini (maksima 5 bintang).
 
 
 
Saya pun tidak mahu komen panjang-panjang, semua orang tahu ini cerita...
 
Semua orang boleh bermimpi suatu hari nanti akan ada orang  datang `menyelamatkan' mereka. 
 
Kita tidak perlu membayar untuk dapatkan mimpi yang indah...

Abang Jan: Saya terus bermimpi dia berlari kepada saya meninggalkan segala-galanya...SEGALAnya. |Datang memeluk erat dan berkata "Menipu Abang adalah perkara terburuk sekali...yang saya lakukan dalam hidup saya"...

Oh...saya hanya teruskan mimpi hingga tutup mata...titik.

 

3 comments:

LilYLiZ@ said...

Nikmati bahagia di alam mimpi

LilYLiZ@ said...

Nikmati bahagia di alam mimpi

Unknown said...

Assalamualaikum, can i get ur no.? sebab sy ada nak tnya pasal Kolej Shahputra
btw this is my no 0134349269

urgent
tq :-)

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home