Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, November 18, 2014

Hadiah dari Anis Farziani

Sebagai tenaga pengajar, sering juga saya mendapat hadiah daripada pelajar. Saya amat berbesar hati kerana pada usia yang agak ranum tak terpetik ini, masih lagi ada yang sudi memberi hadiah. Walaupun muka saya seposen dua, tetap dapat hadiah. Dan hadiah itu tepat pula tiba semasa saya dirundung duka....(pulak dah).

Hadiah ini dari Anis. Saya pernah mengajar beliau pada semester yang lalu. Beliau seorang pelajar yang sangat komited dan berdidikasi. Membuatkan saya bertambah semangat. Jika pelajar lain mengatakan saya cerewet (sebab tertinggal nokhtah pun saya perasan dan tegur), dia menerimanya sebagai keperihatinan dan kesempurnaan kerja.

 

Menerima hadiah bukannya bermakna rasuah. Mungkin pelajar kita sudah berniat untuk menghadiahkan kita hadiah. Saya menerimanya dengan hati yang besar. Rasa sangat gembira. Bila rasa letih, saya pandang pasu dan kektus tersebut.

Rasa segar kembali.

Sebenarnya pokok kektus jenis ini pernah saya tanam dulu tapi pokok itu mati sebab tak tersiram. Saya tidak siram sebab saya takut bila siram ianya mati sebab ia pokok kektus. Tak perlu siram.

 
Saya harap pokok kektus ini panjang umurnya sehingga saya boleh tukar pasunya pula...

Saya juga berdoa dan berharap Anis akan selalu berusaha. Saya berdoa sepenuh hati agar dia tabah menghadapi ujian hidup yang mendatang. Selalu kena tabah dan kuat. Jangan sesekali jadi seperti saya Sang Arjuna lara...he he he.

Saya percaya Anis akan berjaya, hidup selesa dan disayangi ramai dan memberi kasih sayang...


Abang Jan: Bila hati merekah terus kukarang pantun..."Kembang senduduk...."
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home