Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, September 24, 2014

Aku, dia dan lagu...

Semalam itu kami asyik bercinta
mengira satu matahari, satu bulan dan beribu bintang
Kami tidak tahu berapa penuh jumlahnya
kerana hati kami penuh
setidaknya hati saya...(dipenuhi bunga)

Dia hanya perlu senyum dan setia...
dan dunia ini saya yang punya
dengarlah lagu apa-apa pun
kerana resah itu saya
kerana rindu itu kami
Dia hanya perlu tersenyum dan tiada lagi Megamoll dan Kuantan Perade. Pasu-pasu.

Kami tiada lagu cinta...
Kerana ketika kami bercinta kami tidak sedar...(kerana kami bercinta)
Semua lagu adalah cinta
Tanpa cinta tidak akan ada satu pun lagu...percayalah
Semua lagu indah...(walaupun Nd La la yang nyanyi, he he he)

Cuma pada malam itu aku menujukan sebuah lagu padanya;
Lagu `Jangan ada benci" nyanyian Cassey.
Dia tidak puas hati kerana tidak akan ada perpisahan antara kami...(dia sangat yakin)
Dia memulangkan lagu itu dan aku melemparkannya dari jendela kereta...
Aku tidak akan membenciimu atas segala sebab...(aku sangat yakin)

Tetapi semalam itu telah lama aku tinggalkan, sudah bertahun abab
dan dia entah mana menghilang...

Yang hanya ada lagu sumpah-sumpah yang tegar
"Pabila dia menyentuh sekumtun bunga...
bunga itu akan terus hitam!"

2 comments:

Anonymous said...

macam biasa saya suka hasil tulisan encik pensyarah :D

dalam lucu ada menusuk ke dalam kalbu ewah!!



Nong Andy

Jankaulu said...

thanks...have a nice day..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home