Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, July 18, 2014

Saya mengesek kereta orang!

Saya cuba juga meneruskan perjalanan walaupun jalan itu menjadi sempit. Sempit kerana di bahu jalan kiri kanan ada kereta! Sikap masyarakat yang suka meletak kereta di kanan kiri bahu jalan ni memang lebih memberi tekanan berbanding dengan sikap lembu yang melintas jalan.
 
Tidak boleh ke letak jauh sikit dari bazar dan berjalan kaki sikit. Tak boleh rupanya, dan hasilnya menyusahkan orang. Buruk benar kelakuan masyarakat kita. Tidak sabar dan pentingkan diri.
 
Selamat datang ke Malaysia.
 
Hidup ni kalau tak boleh (atau tak nak) menyenangkan orang, janganlah menyusahkan orang. Huh!
 
Saya yakin saya boleh celahkan kereta saya di antara kereta-kerata  di sepanjang bahu jalan dan akhirnya kereta saya rapat dan mengesek kereta orang lain di bahagian kanan saya. Saya terus panik. Tak kanlah bila kita tergesel kereta orang kita terus buat tekan tubi. Memang saya panic sekejap.
 
Sekoyang-koyang seorang pemuda (mungkin tuan kereta tersebut, mungkin tidak) datang meluru memberitahu supaya saya `beratkan' stering ke belah kiri kerana di bahagian kiri masih luas. Saya terus buat muka paling naïf, paling dara dan paling tidak berdosa. Saya bimbang akan di maki hamum kerana telah mengesek kereta tersebut dengan selamba.
 
Namun kalau diminta bayar, saya rela ke balai polis sebab kereta itu diletak bukan sahaja di bahu jalan tetapi sudah `makan' jalan sebelah tayarnya... Tapi mungkin saya terus bayar kalau dia `naik angin'...
 
Kalaulah saya tergesel kereta Kiki, tak tahulah macam mana...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home