Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, July 21, 2014

Saya masak ayam goren kunyit...

1. Saya mahu buat majlis berbuka puasa.
 
3. Saya berpakat untuk berbuka puasa bersama kawan-kawan saya.
 
3. Majlis tersebut tidak diadakan di rumah saya. Saya bimbang pasu-pasu saya pecah... maka majlis kecil tersebut dibuat di rumah kawan saya.
 
4. He he he.
 
5. saya ke pasar membeli seekor ayam dan kembali ke rumah letak dalam peti ais. Bila balik kerja baru saya masak.
 
6. Saya masak ringkas sahaja kerana tak pandai dan kerana sibuk.
 
7. Sebenarnya tidak bawa makanan pun tidak apa kerana saya bujang lelaki. Tetapi saya malu, saya malu pula datang bawa batu jea. He he he.
 
Ayam digoreng dulu
8. setelah ayam dibersihkan ayam digoren ala bodoh jea. Semasa saya goring teringat pesan ayah api kena kecil kalau tidak, ayam tidak masak secukupnya.



Buat tumis dia campur bawabg dan lada jea...
 9. Setelah mengorennya saya buat tumisnya. Letak minyak, kunyit, lada dan bawang sahaja. Kalau ada cili kering boleh letak.

 10. Selepas itu saya gaul dan panskan di kuali lain.




11. Selepas itu saya letak dalam periuk vision untuk dibawa ke rumah kawan saya.

2 comments:

aima said...

sedap terr...

Jankaulu said...

entahlah masa tu tak boleh rasa...

tapi habis dimakan kawan-kawan

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home