Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 16, 2014

Zaman sudah berubah, hati sepi boleh diminimakan...

Terima kasih kepada zaman sebab ia telah berubah. Dan terima kasih kepada manusia kerana telah merubah zaman. Dan sebenarnya berterima kasihlah pada tuhan...
 
Sejak dua minggu ini saya tidak berapa sihat. Saya habiskan banyak masa di katil dengan bersenangan dan bermewahan. Saya baca majalah yang saya suka, sambung baca novel yang terbengkalai dan kadang-kadang saya buat-buat geliat seksi di ranjang tersebut.
 
Zaman telah berubah, maka jika kita tinggal seorang tidaklah sesepi berbanding dengan beberapa kurun yang lalu. Abang atau kakak-kakak kita yang tidak kawin-kawin yang berada pada zaman dahulu lebih sepi hidupnya.
 
Zaman ini, ada sahaja perkara atau benda yang mahu dibuat/disudahkan. Ia membuatkan masa cepat berlalu.
 
Di atas tilam saya juga kekadang melayari internat. Banyak juga perkara yang boleh dilihat. Namun saya tidak amalkan selalu sebab takut habis kredit. He he he.
 
Saya tertanya juga pada masa atau zaman dahulu tentu sangat berlainan. Mereka yang tidak kawin tentu sangat sepi bila menjelang malam atau siang. Tidak ada banyak perkara yang boleh mereka lakukan... Tiada dvd, home teater, internate, novel dan majalah-majalah.
 
Saya rasa bersyukur sangat...(tuhan tidak ambil semua).
 
Saya tujukan penulisan ini kepada D,

Saya harap awak tidak sepi lagi...buatlah apa-apa yang boleh mengembirakan awak. Kalau awak taruhkan kegembiraan awak pada manusia, awak mungkin akan patah hati seperti saya... maksud saya awak mungkin kecewa...
 
Jangan selalu berkata sepi...ciptalah keriangan...

Keriangan itu mustahil boleh membunuh sepi secara total tetapi setidaknya mencipta keriangan di hati. Hidup ini adalah peperangan.

Berperanglah...

Bila kita sudah tidak berperang itu tandanya kita sudah mati...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home