Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, June 6, 2014

Mengapa nak beri orang perempuan buat keputusan yang penting!

Saya hanya diam sahaja apabila terdengar suara seorang tua seorang yang lantang berkata "Mengapa nak beri orang perempuan buat keputusan yang penting?!.
 
Sebenarnya dari tadi saya sudah memasang telinga mendengar perbualan antara beberapa orang yang selalu lepak di kedai makan tersebut. Saya memang tidak setuju 100% dengan pemikiran mereka, namun buat masa itu mungkin itulah keputusan atau pemikiran yang paling betul bagi mereka.
 
"Biarlah orang perempuan jaga hal rumahtangga sahaja, jaga anak-anak dan makan minum kita. Tidak perlu letak sesuatu yang penting kepada bahu mereka. Tak payahlah masuk politik dan nak mengundi pula. Bimbang keputusan yang dibuat tidak betul. Lagi pun apalah mereka tahu selain bawang, beranak dan lipat kain? Kata seorang pemuda lagi sambil menghirup kopi panas dan makan ubi rebus cicah kelapa parut.
 
Mahu sahaja saya bercerita pada zaman saya telah ada banyak wanita yang berkerjaya, malah gabenor bank negara pun adalah seorang perempuan!. Tapi saya tentu dituduh mengarut dan gila. Maka saya diam sahaja. Mereka tidak akan percaya.
 
Saya mungkin dibunuh kalau saya beritahu yang telah ramai orang perempuan yang sebenarnya menjaga dan memelihara rumahtangga kerana gajinya jauh lebih besar dari suaminya. Dan pada masa akan datang kebanyakan lelaki tidak bertanggungjawab. He he he.
 
Cepat-cepat saya gunakan jam rentas masa untuk kembali pada tahun 2014.

Gambar hanya hiasan, tak ada kena mengena dengan penulisan. Percayalah...
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home