Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 20, 2014

STPM is harder than Matriculationg

Saya tidak nafikan kepentingan pogram matrikulasi dan objektif penubuhannya. Tidak. Saya juga tidak menyangkal banyak juga pelajar matrik cemerlang dan berjaya sebagai pekerja dan rakyat yang bagus. Kaya dan terkenal. Apa yang saya tulis sebelum ini hanyalah mengenai kedudukan atau  `standard'nya. Saya menulis hanya dari sebahagian kecil perihal STPM dan matrikulasi yang saya rasa impaknya besar. Haaa...
 
Sekoyan-koyan kawan saya menalipon dan tidak bersetuju dengan penulisan saya. Katanya saya kena bertanggungjawab atas penulisan saya sebab saya adalah seorang pensyarah. Pulak dah. Sebenarnya apabila saya menulis saya pakai banyak`topi'. Saya menulis wewakili seorang anak rindukan maknya, seorang lelaki bujang telajak, seorang kekasih yang penuh dendam, seorang peminat biduanita, seorang yang anti keganasan dan banyak lagi `topi' yang saya pakai. He he he.
 
Kalau saya ditelelangjangkan dan dibuat bahan pamiran di Muzium Kuantan pun saya tetap akan berperinsip `STPM jauh lebih susah daripada matrikulasi'.
 
Saya tidak mengatakan pelajar yang ambil STPM lebih bijak daripada pelajar Matrik tetapi...
 
Bersambung...
 
 
 
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home