Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, March 18, 2014

Kisah bulu lebat bulu nipis

Saya bukan peminat bola sepak. Saya tidak pernah ke stadium untuk melihat permainan bola sepak kecuali semasa saya kanak-kanak kerana ayah saya pengurus pasukan bola (kecilan domestic). Tetapi entah mengapa antara banyak jenis sukan saya tertarik kepada sukan bola sepak. Mungkin ia nampak kelakar sebab bola sebijik, padang sempit dan ramai mengejarnya...
 
Dan mungkin saya melihat sebiji bola yang ditendang itu bukanlah mewakili objek semata-mata. Maksud saya kuasa pada sebijik bola tersebut boleh membantu menjelaskan lagi bentuk rupa jenis masyarakat macam mana yang kita miliki. Sebijik bola boleh menperlihatkan atau mencerminkan perilaku kita. Jangan ingat permainan bola adalah permainan semangat kesukanan semata-mata. Inilah silapnya masyarakat kita. Haaaa...Huh!
 
Semenjak blog ini lahir saya ada memuatkan isu bola sepak kita secara sinis tetapi santai.
 
Saya tahu apa itu FAM dan fungsinya. Tanggungjawabnya besar dan sukar untuk memenuhi kehendak semua orang. Tetapi adalah satu tuntutan besar untuk FAM bertindak dalam menampakan bahawa badan itu adalah berwibawa, adil dan saksama. Barulah ia akan dihormati, sekaligus arena bola sepak kita tidak menjadi arena bola sepak terajang. Arena main wayang. 
 
Dalam masyarakat kita ada banyak kelompok sebenarnya. Ada kelompok yang berbulu lebat dan berbulu nipis, malah ada yang tidak berbulu, emmm.... Dan kelompok ini bukan sahaja ada dalam FAM atau luar FAM. Malah di pertubuhan bertaraf dunia seperti PBB juga terdiri dari pihak yang mempunyai bulu lebat, bulu nipis dan juga lagi berwarna-warni bulunya.
 
Ketua Pegawai Eksekutif T-Team Abdul Rashid Jusoh
 
 
Abdul Rashid Jusoh khabarnya berharap benar jawatankuasa tatatertib FAM tidak memilih bulu kerana keputusan yang akan dibuat kerana ia bukan sahaja melibatkan teamnya tetapi juga sebuah keputusan yang dinanti oleh ramai pihak yang meminati dan yang tidak meminati bola sepak.

Ya, termasuklah juga pihak berbulu lebat dan nipis.
 
 
Jan: berbulu sederhana...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home