Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 17, 2014

Jankaulu bertanya...

Asalamualaikum, saya merupakan seorang pensyarah lelaki bujang yang bekerja di salah sebuat pusat pengajian tinggi swasta. Saya akur ketentuan ilahi walaupun ada orang disekeliling seolah menyalahkan 100% kepada saya atas status tersebut.

Walaupun bujang saya menjalani kehidupan macam manusia lain. Makan, tidur, berak dan mandi. Saya miliki perasaan gembira, sedih, menyampah dan lain-lain.

Saya sudah beberapa kali gagal dalam percintaan sehingga bila sebut pasal cinta, saya rasa nak cari baldi (nak muntah). Apabila saya melihat seorang lelaki bersama anak-anaknya, hati saya rasa sangat sayu. Tetapi apabila saya lihat kawan saya dikontrol isterinya, saya rasa alhamdulilah tuhan lebih sayangkan saya. 

Saya selalu mendapat tindakbalas yang tidak menyenangkan apabila memperkenalkan diri dalam perjumpaan di majlis atau di mana-mana. Saya harus menjawab soalan perihal `orang rumah'. Menyampah betul!.

Kehidupan saya amat berkait rapat dengan buku, bilik kuliah, pakcik jaga, komputer dan pendrive. Sebenarnya sekarang saya menghadapi masalah pendrive yang tak boleh dibuka. Tertulis USB device not recognized apabila saya cucuk ke komputer.

Saya buntu sebab semua bahan pengajaran dan penyelidikan berada di dalam pendrive tersebut. Juga terdapat gambar-gambar peribadi saya yang menjolok mata (koleksi tatapan sendiri), yang mungkin tidak dapat diterima oleh masyarakat kita yang penuh hipokrit ini.

Saya telah cuba beberapa langkah yang diajar oleh kawan-kawan tetapi semuanya membawa kepada kegagalan yang cemerlang. Lantas saya teringatkan seorang kawan yang mungkin satu-satunya insan boleh beri solution.


Sekian,
Pensyarah Rungsing.


XXXX

Nor Zuki Wan Isa


Kaedah 1: Detect antivirus utk tahu samada pendrive tersebut dijangkiti virus atau tidak. Guna antivirus "Avira" atau "Kaspersky" atau kedua duanya. Antivirus lain saya tak rekomen.

Kaedah 2: Cari Program Norton Disk Doctor yang biasanya duduk dalam perisian "Norton Systemwork". then Diagnose pemacu yang dimasukkan pendrive tersebut. then "repair".


tq

5 comments:

uj said...

Try gi cucuk kt pc lain lak....

uj said...

Try gi cucuk kt pc lain lak....

Jankaulu said...

tak dapat jugak uj...

Nong Andy said...

Sama ada soket usb komputer tu rosak.. atau pendrive itu yg sudah r.i.p

Pendrive saya juga mula menunjukkan tanda2 sama.. kejap2 boleh detect.. kejap2 tidak. Kadang2 nak goyang2 sikit baru boleh detect..

Saya mula berkira2 beli pendrive baru.. tapi masih juga tak beli beli .. hehe..

Jankaulu said...

rasanya sudah r.i p

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home