Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 14, 2014

Dendam saya dan drama Korea

Minggu lepas mak saya dan kawannya (jiran kami di kampong) ada bertandang ke rumah saya. Duduk bermalam dua tiga hari. Berat saya naik 2 kilo.
 
Wah, mereka sungguh suka menonton drama Korea. Pagi petang, siang malam. Saya hanya menemani mak pada malam hari menonton bersama drama Korea (sebab saya tidak dapat tengok HBO). Mak saya pasang drama Korea tajuk `Your Lady'.
 
Kesimpulan dari melihat beberapa episode drama Korea: Saya dapati di mana-mana atas muka bumi ini ramai juga yang menderita kerana cinta dan kasih sayang. Baguslah, tidaklah saya terkontang kanting sorang diri di bumi ini, he he he.
 
Saya tidak faham jalur ceritanya sebab episode yang saya tengok tersebut  sudah yang ke seratus lebih! Mesti banyak konflik sebelumnya...
 
Namun saya tertarik dengan satu watak perempuan cantik yang jahat dan kejam. Saya tertanya-tanya mengapa dia begitu kejam. Apakah yang terjadi dalam hidupnya sebelum itu? Mengapa begitu kejam? Dia cantik dan berada.
 
Lantas saya teringat akan diri saya, setiap kali saya melihat matahari terbit saya akan bersumpah. Saya bersumpah demi allah dan sekalian rasul, dia akan merindui saya sepanjang hayat, dan saya akan tetap membalas dendam.! saya akan tetap membalas dendam!

Saya tidak akan biarkan hati saya itu hancur begitu sahaja...

3 comments:

Genre Dari Langit said...

Mendalam tu encik pensyarah...

Nong andy

aima said...

tentu min sea yeon tu...haha

Angah said...

hoho..dendam yang teramat ni..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home