Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, October 26, 2013

Adakah kita selamat di tempat awam?

Sebaik sahaja saya masukan kereta saya, saya terus kunci pintu pagar. Saya bukannya tak mahu jiran datang bertandang tetapi saya takut. Rasa tak selamat setelah mendengar berita orang mati kena tikam. Katanya ditikam tanpa sebab, 

Sebelumnya tadi semasa saya pergi mengambil barang Tupperware di jalan menuju Teluk Chempedak, darah saya juga naik tinggi. Saya agak cemas bila ada seorang orang mengekori saya. Nampak macam tidak terurus. Namun saya lega, rupanya dia punya kereta parking sebelah kereta saya. 

Dengan rasa tak selamat tersebut walaubagaimana pun saya sempat singgah di Eng Lai. He he he. Kedai perabut terbesar di Kuantan. Banyak perabut baru. Maka tekanan darah saya kembali normal. Macam terapi rupanya kedai perabut ni yea?

Saya rasa tidak selamat berada di tempat awam. Namun saya harap rasa tidak selamat itu akan cepat-cepat hilang. Ya lah tak kan lah saya nak rasa tidak selamat 24 jam. Nanti tak kerja buat jadinya. 

Saya sedar dengan masyarakat yang semakin banyak tertekan ini, kejadian amuk boleh berlaku di mana-mana sahaja. Orang Melayu mengamalkan amok, mungkin mereka tidak mahu meneliti sesuatu perkara dengan halus melalui pertimbangan. Maka amoklah pilihan mereka.

Terminal LRT Gombak...

Jan: Pernah juga mengamok tapi tak sampai bunuh orang atau binatang...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home