Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, September 5, 2013

" He ignores you completely laaa!"

Apabila kawan kita bersedih dan buat muka sebek (muka tragis sedihnya) akibat masalah rumahtangga, apa yang harus kita buat?

Mungkin ramai yang mengambil jalan yang senang - tidak memperdulikannya. Sebab itu masalah peribadi. Buat apa nak campur, bukan dapat duit pun. Tetapi saya mengambil langkah yang berbeza.

Saya memberikan pandangan saya.

Suami kawan saya selalu menghabiskan masa di pejabat, balik lewat. Hujung minggu pergi mengail ikan dengan geng-gengnya. Malam-malam selalu keluar dan kalau tak keluar pun duduk rumah tatap televisyen. Atau buat kerja pejabat. 

Saya tidak akan memilih jalan yang senang dan selamat. Saya tidak akan kata `sabarlah..., ada hikmah di sebaliknya' atau `tuhan nak uji..."

Saya memilih jalan yang saya rasa benar, bukan senang atau selamat.

Jan: Itulah saya!



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home