Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, August 20, 2013

Perihal Isteri kena belasah dalam lif

Semasa saya menonton berita perdana di TV3, saya terkedu apabila melihat seorang lelaki dengan komitednya membelasah isterinya di dalam sebuah lif. Terkejut benar saya kerana kesiankan perempuan tersebut. Walaupun bukan ada pertalian darah dengan saya, saya tetap belas.

dan seingat saya, terdapat kes begini dirakamkan juga dtetapi bukan di dalam lif, di rumah mereka. Di mana si suami membelasah si isteri di ruang tamu.

Beginikah lagak gaya keluarga di Malaysia? Saya tidak tahu dan memang tidak mahu tahu apa punca kesalahan si isteri. Bagi saya sebesar mana kesalahan tersebut, bukan begitu cara hukumannya. 

Orang kata kita tidak boleh campur urusan rumahtangga orang. Dalam banyak kejadian memang pihak perempuan sendiri tidak melakukan tindakan yang sepatutnya apabila menjadi mangsa penderaan. Namun itu juga satu isu lain...


Jangan kita beranggapan isu ini remeh, kecil dan tidak mewakili keluarga di Malaysia secara keseluruhan. Kerana sebenarnya kita tidak tahu adakah ianya kes terpencil atau sebenarnya kes tersembunyi? Haaa.. Kita tidak tahu puluhan ribu atau ratusan ribu isteri memang didera fizikal. Emosi tak payah cakaplah...

Jan: Tidak pernah memahari isteri apatahlagi memukul isteri. Isteri seharusnya disayangi, dibelai manja walaupun perangai mereka mengada-ngada.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home