Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 22, 2013

Ayah saya dan pasukan bolanya

Ayah dengan pasukan bolanya

Ketika saya kecil saya selalu ikut ayah pergi ke padang bola. Ayah saya melihat pasukan bolanya berlatih. Saya juga ikut kerana lepas main bola mereka akan singgah Kedai Makan Cik Tik. Saya suka makan nasi air. Lagipun duduk rumah, saya kena baca sifir.

Ayah saya suka sangat suruh saya baca sifir, boring betul.

Ayah saya akan beri amaran untuk gugurkan pemainnya jika dia terjumpa mereka lebih dari pukul sepuluh malam. Mereka kena tidor awal. Mereka juga tidak boleh merokok.

Kalau saya miliki pasukan bola, mereka tidak boleh bersetubuh, he he he. Lawak jea. Namun saya akan pastikan rambut pemain bola saya digunting mengikut kehendak saya. Tetapi yang pasti saya tidak suka melihat pemain bola rambut berjuntai panjang berlari-lari di tengah padang.

Pasukan bola ayah menang!
Pada masa tersebut ayah saya juga bergiat aktif dalam UMNO. Jadi pakaian bola pasukan ayah saya cantik sebab ayah minta peruntukan daripada YB. Pada masa itu kegiatan bola sangat rancak. Ketika itu kalau tidak silap saya dalam darjah 5.

Tidak pula saya tahu sekarang bagaimana keadaan permainan bola di kampung Raja. Namun kata anak saudara saya, dia ada jumpa terserempak dengan pemain bola pasukan ayah saya sekali sekala bermain di padang. Walaupun sudah berumur, style masih ada...kata anak saudara saya yang kaki bola.
Bukan main ayah gembira
Gambar di atas kelihatan Cikgu Aziz (allahyarham) berbaju batik. Beliau adalah juga merangkap cikgu pengakap saya juga (di sekolah Kebangsaan kampung Raja). Dalam gambar ini pasukan beliau kalah. Beliau bercekek pinggang memerhati gelagak ayah saya dan pemainnya.

Kenangan dua pasukan
Saya tidak suka main bola atau melihat permaianan bola. Ianya permainan pelik dan kasar. Namun saya suka kalau bola yang kecil dan lembut gitu...

Jan: Pulak dah...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home