Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, February 27, 2013

Adakah petua atau rahsia untuk kelihatan muda...?

Tahun ni Abang Pitt berusia 50!


SEMEMANGNYA manusia memang tidak boleh menterbalikan waktu, atau undurkan waktu ke belakang (ada ke berundur ke depan?). Malah untuk memberhentikan waktu pun kita tidak mampu. Kecuali kita kaki dvd, tentu adalah rasional kita percayai waktu terus meningkat memberikan umur kepada kita.

Kita akan tua! Susah sangatkah menerima kenyataan ini? Ya memang susah. Buktinya industeri awet muda bernilai berbilion-billion dengan pelbagai alatan, bahan dan cara kononnya untuk menghalang ketuaan.

Ketuaan tidak dapat dihalang. Cuma kita mahu kelihatan tua secara `halus' dan tidak terlalu `kasar' (aging gracefully katakan...). Maksud saya kita sudah tua tetapi memang nampak `wajah kita' lagi pada wajah kita. Bukannya  bila tua terus orang tidak mengenali kita sebab mutu muka dan rautnya sangat ketara kemerosotannya. Contohnya terlalu kurus, berpigmintasi dan berkerut kerek. Haaa...

Ketika melihat cerita The walking dead, saya capai losyen babie jonsen dari meja teh. Saya tuangkan ke tapak tangan dan gososkannya antara tapak tangan. Saya sapukan ke bahagian siku, ke tumit dan ke leher. Sambi-sambil tengok ASTRO tersebut, saya juga telah perapkan lender lidah buaya di muka saya sekitar bawah mata. Ada kesan lebangang bawah mata sebab saya tidur lewat dan stress dengan kerja(kononnya).

Saya tahu semuanya tidak dapat menghalang saya daripada menjadi tua... Saya tahu benar! Tetapi saya perlukan sesuatu. Sesuatu untuk saya percaya... hidup kena ada harapan dan kepercayaan...(baca dengan nada `cool'...)

Jan: Pulak dah!

3 comments:

Lan LoloQ said...

caya lah abang..!!

Jankaulu said...

he he he...saja jea

Nong Andy said...

cool!

*sy baca dgn nada cool.. hehe

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home