Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, January 31, 2013

Kawan benar...

"Agaknya la, kalu awk stop tulis blog, sy buka kmptr sbb nk wat kije je gamaknya...xpun tgk blog msk2..."

SMS tersebut saya terima daripada sahabat saya, sahabat dari tempat kerja lama. Sahabat yang selalu saya ingatinya dalam masa senang dan masa susah. Sahabat yang selalu saya doakan akan kesejahteraan keluarganya.

Apabila kami berpisah tempat kerja, saya semakin tahu dan berterima kasih kepada persahabatan kami. Setelah bekerja masuk enam tahun di sini memang tiada saya jumpa sahabat seperti dia. Susah mahu saya terangkan di sini. Namun kesannya kini kami makin saling menghargai dan doa mendoakan. Hanya Allah yang tahu.

Sebagai insan biasa, kadang-kadang hidup ini saya rasakan sangat mencabar dan sukar. Saya adakalanya mengalah. Rasa letih dan tak daya dah menghadapinya. Dialah yang beri kekuatan secara langsung dan tidak langsung. Dia akan menulis sms begini `Bangkit! pandang dunia yang luas!" kepada saya... Maka saya akan tersenyum.



Saya cuma mahu dia tahu saya selalu ingatinya kerana dia berbeza berbanding dengan orang lain.  Dia pernah berpesan kepada saya bila kita ketawa, ketawalah puas-puas sebab ada kalanya kita berduka puas-puas. Gitulah lebih kurang katanya.

Dia tahu saya bukan seorang yang hebat, dia juga tahu dalam beberapa perkara saya seorang yang hebat... Paling penting dia terima saya seadanya dan kami tidak perlu berpura-pura atas semua perkara.

Mula-mula berpisah, saya jadi tak tentu arah... namun saya sembunyikan daripadanya kerana menampakan kelemahan adalah kelemahan. Tetapi saya yakin dia tahu...

Saya harap para pembaca blog ini juga mempunyai kawan benar yang sebenar-benarnya. Bila kita kesunyian, bukan kerja kita yang datang bertanya khabar, ianya kawan benar kita.

Jan: terima kasih kerana hadir....

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home